magasinet-rus.dk

Forside Alkoholkultur Markedsføring Alkoholindustriens syv hovedbudskaber

Alkoholindustriens syv hovedbudskaber

Udskriv

Syv budskaber fra alkoholindustrien skal forhindre politikerne i at lovgive effektivt  om markedsføring,  siger EUCAM, det europæiske center for overvågning af alkoholmarkedsføring.

Det er naivt at tro, at alkoholindustrien kun interessere sig for at markedsføre alkohol.  Når information om alkoholens skadelige virkninger får politikere rundt om i Europa til at forhøje afgifterne, sætte aldersgrænsen for køb op, indføre advarselsmærkater og begrænse markedsføring, ja, så må industrien i sagens natur også prøve at få indflydelse på alkoholpolitikken.  Det sker med en nøje planlagt strategi på lokalt, nationalt og globalt plan.
Det skriver EUCAM, det europæiske center for monitorering af alkohol markedsføringi deres nyeste publikation ’The Seven Key Messages of the Alcohol Industry'.

Magasinet RUS har oversat og bearbejdet publikationen til en dansk udgave, som kan downloades som pdf her.