magasinet-rus.dk

Forside Alkoholkultur Markedsføring

Markedsføring

Promovering i nattelivet skaber drukkultur

Udskriv

Mængderabat og mangel på siddepladser er et par af de metoder,som udskænkningssteder bruger til at øge salget, viser ny undersøgelse.

 

Markedsføring af alkohol - ny pjece fra Alkohol & Samfund

Udskriv

Stik mod de politiske intentioner udsættes børn og unge for massiv markedsføring af alkohol, som appellerer netop til deres målgruppe, viser overvågning af området

 

Vi spiller Sorteper med de unges helbred

Udskriv

Det må være et fælles ansvar at gøre op med drikkepresset på vore børn og unge.

 

Markedsføringen sker mellem venner

Udskriv

De sociale medier har ændret den måde alkohol markedsføres på. I dag sker det ofte på nettet og på barer i nattelivet.

 

Reklamelov kan redde liv

Udskriv

Ændringer i alkoholkulturen skal understøttes af lovgivning,som f.eks. Loi Evin, siger britisk professor. Han frygter ikke for mangel på folkelig opbakning.

 

Regeringen gransker alkoholreklamer

Udskriv

Hvis danske børn og unges alkoholforbrug skal nedbringes, skal der kigges på reglerne for alkoholreklamer, siger erhvervs- og vækstminister Ole Sohn (SF)

 

 

Unge uenige med alkoholreklamenævnet

Udskriv

Unge bedømmer alkoholreklamer markant anderledes end alkoholreklamenævnet, viser ny undersøgelse.

 

Hold fingrene fra vores alkohol

Udskriv

Syv budskaber fra alkoholindustrien skal forhindre politikerne i at lovgive effektivt  om markedsføring,  siger EUCAM.

 

De unge 'hjemmebrænder' deres egen alkoholreklame

Udskriv

Traditionel reklame forsvinder til fordel for digital markedsføring, hvor unge forbrugere selv distribuerer reklamerne

 

Reklamer får unge til at drikke

Udskriv

Industrien nedtoner effekten, men alkoholreklamer er en klar medskyldig i danskernes store alkoholforbrug, viser anerkendt forskning.

 

 
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL