magasinet-rus.dk

Forside Alkoholkultur

Alkoholkultur

Alkoholreklamer påvirker unge

Udskriv

Undersøgelse viser, at alkoholreklamer på nettet får unge til at drikke tættere

 

 

Markedsføringen sker mellem venner

Udskriv

De sociale medier har ændret den måde alkohol markedsføres på. I dag sker det ofte på nettet og på barer i nattelivet.

 

Reklamelov kan redde liv

Udskriv

Ændringer i alkoholkulturen skal understøttes af lovgivning,som f.eks. Loi Evin, siger britisk professor. Han frygter ikke for mangel på folkelig opbakning.

 

Alkohol skal tiltrække studerende

Udskriv

Universiteter bruger fester og fredagsbarer som en del af markedsføringen.

 

P3 rydder op efter drukdækning af Roskilde Festival

Udskriv

 Radioprogram var for meget, siger P3’s redaktionschef om festivalradio

 

Vi tror ikke på, at storforbruget skader

Udskriv

Er man ikke afhængig, er man ok, mener storforbrugerne i følge ny dansk undersøgelse.

 

 

 

Når alkoholvaner skader andre

Udskriv

Et stort antal voksne danskere bliver generet af andres alkoholvaner, viser ny undersøgelse fra Center for Rusmiddelforskning om passiv drikning.

 

Regeringen gransker alkoholreklamer

Udskriv

Hvis danske børn og unges alkoholforbrug skal nedbringes, skal der kigges på reglerne for alkoholreklamer, siger erhvervs- og vækstminister Ole Sohn (SF)

 

 

Unge står af, når det bliver unormalt

Udskriv

Systematisk forebyggelse, underbygget af lovgivning, kan få unge til at ændre adfærd

 

Danske unge har stadig rekord i fuldskab

Udskriv

Hver anden danske 15-årig er godt i gang med at etablere et stort alkoholforbrug

 

 
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL